הקמת אתרי אינטרנט לעסקים

ספר לחבר הוסף לפייסבוק הוסף ציוץ בטויטר

בניית קישורים-כאב הראש של מקדמי האתרים

הרעיון שעומד מאחורי בניית קישור הוא ליצור אמון בין האתר שלנו למנועי החיפוש. זוהי העבודה הכי קשה של מקדם האתרים בשל החשיבות של הקישורים לקידום האורגני והן בשל העבודה המסובכת של בניית הקישורים באופן יעיל ונכון.

כאשר אנחנו מגיעים לראיון עבודה, המראיין מבקש מאתנו ממליצים. הוא מתקשר אליהם ומאמת את קורות החיים שלנו. במידה והממליצים מאמתים את קורות החיים שלנו נוצר אמון בין המתראיין למרואיין.

אלו בדיוק יחסי הגומלין בין מנועי החיפוש, ובראשם גוגל, לאתרים השונים. גוגל מבקשת לבנות מערכת של אמון המתבססת על המלצות. אנחנו קושרים בין האתר שלנו לאתר אחר שממליץ עלינו לגוגל.

עד לא מזמן "שוק" הקישורים התנהל ברשלנות. יכולנו לפוצץ את האינטרנט בקישורים לאתר שלנו ללא כל קשר לתכנים ולנושא האתר.

 כל החגיגה הזו הסתיימה ביום בו הוציאה גוגל עדכון אלגוריתם וקראה לו "פנדה".

תפקידו של פנדה הוא לזהות קישורים לא איכותיים ולהעניש אותם על ידי הורדה בדירוג.

לאחר עדכון זה 40% מהאתרים בשפה האנגלית נפלו בחיפוש וכמה מהם אף פשטו את הרגל!

בגלל שהעדכון היה ראשית בארה"ב ורק לאחר מכן בגוגל ישראל, מקדמי האתרים בישראל למדו לזהות את המגמה הזו והמקצוענים שביננו באמת ידעו להקדים תרופה למכה ו"לטפל" בקישורים הלא איכותיים של הלקוחות שלהם.

לאחר מכן, יצא עדכון אלגוריתם נוסף ושמו "פינגווין". עד כה, מקדמי אתרים כתבו מילת מפתח אותה רצו לקדם ועליה "השתילו" את הקישור לאתר.

פינגווין ביקש קישורי עוגן רלוונטיים לטקסט ולא קישור על מילת מפתח כפי שהיה נהוג עד כה.

לאחר כל עדכונים אלו ממלכת הקישורים הפכה להיות מלאכה המושתתת בעיקרה על כמות ואיכות!

המטרה שלנו היא לבנות קישורים הרלוונטיים לתחום העיסוק שלי, זו הסיבה שלעיתים נוסיף טקסט סביב הקישור. מילת העוגן היא המילה המופיעה בקישורים וזו המילה שמנועי החיפוש זוכרים טרם הגעתם לאתר שלי דרך הקישור.

חשוב ליצור קישורים מעגליים. כלומר "צד שלישי" שייתן קישור לאתר מסוים ומשם לאתר שלנו- כפי שכבר ציינתי: עבודת הקישורים מסובכת ולא פשוטה, אך הוכח חד משמעית שקישורים איכותיים עובדים והאתר מקודם משמעותית בגוגל במידה ובונים אותם בצורה נכונה.

מה כדאי לבדוק בעת בניית הקישורים?

לפני הטמעת קישור שלנו באתר אחר יש לבדוק האם הקישור שלי פתוח לגוגל. ומה הכוונה?

יש לבדוק במרכיב האתר האן יש  פקודה הנקראת "rel=”NoFollow. פקודת קוד למעשה מסמנת לגוגל לא להתייחס לקישור הזה ולדלג עליו כי הוא לא רלוונטי.

כמובן שאם הקישור לא רלוונטי גם לנו ואין סיבה שנשתמש באתר זה לבניית קישורים.
יש לציין שלעיתים כן כדאי להוסיף קישור באתר כזה במידה והוא אתר גדול ואמין מבחינת גוגל. במקרה כזה קישור זה יצור תנועת גולשים גבוהה לאתר שלנו- זה טוב לקידום וגם כמובן מעלה את סיכוי הגולש להפוך ללקוח.

נוכל למצוא פקודה כזו בדרך כלל בבלוגים, פורומים, ויקיפדיה ועוד.

 

גורמי השפעה על איכות הקישור:

  1. PR – Page Rank: הציון שגוגל נותנת לאתר ( ממוספר 0-10) המבוסס כמעט כולו על מספר הקישורים שמובילים אליו. במידה והאתר מקבל PR גבוה סימן שבעיניי גוגל הוא איכותי ויש לו קישורים איכותיים המובילים אליו ולכן כדאי לנו להטמיע בו קישור שלנו. עם הזמן אנשי קידום האתרים הצליחו לתמרן את מדד זה והוא הפך לפחות רלוונטי. יש שמועות שהוא כן הולך לעשות קאמבק בקרוב מבחינת גוגל- שווה לעקוב ולהכיר.
  2. גודל האתר והוותק שלו יתנו לקישור השפעה יותר חזקה מאתר חדש.
  3. מיקום האתר בתוצאות החיפוש- אתר המדורג גבוה בתוצאות החיפוש של גוגל ייחשב כאתר אמין בו כדאי לנו להטמיע קישור.
  4. כמות הגולשים באתר- האם האתר מצליח ליצור כמות גולשים גדולה.
  5. תוכן האתר- גם במקרה זה התוכן הוא המלך. תכנים איכותיים ( חס וחלילה להתקרב לתכני הימורים ופורנו !). תוכן העוסק בנושא האתר ולא מפוזר לנושאים לא רלוונטיים ומעוצב מבחינה היררכית בצורה נכונה.
  6. מיקום הקישור- רצוי קישור בעמוד ראשי וכמה שיותר קרוב לעמוד הבית. עמוד שתנועת הגולשים בו היא גבוהה.

 

לסיכום, כמקדמת אתרים כשאני בונה קישורים המטרה שלי היא בעצם ליצור תנועת גולשים איכותית. את גוגל מעניין מהיכן הגיעה תנועת הגולשים וזמן שהיית הגולשים באתר שלי.

לכן, תנועה המגיעה מקישורים איכותיים מקדמת אותנו משמעותית במנועי החיפוש.

זכרו, עדיף קישור אחד איכותי ממאה קישורים לא איכותיים.

 

 השאירו פרטים לפגישת היכרות לא מחייבת לחצו כאן

 

הקמת אתרי אינטרנט לעסקים קטנים בניה וקידום אתרים לעסקים קטנים

* שם מלא:
* אימייל:
טלפון נייד:
Captcha

ליצירת קשר מהיר: