הקמת אתרי אינטרנט לעסקים

ספר לחבר הוסף לפייסבוק הוסף ציוץ בטויטר

מה ההבדל בין אתר רספונסיבי לאתר מותאם למובייל? ומה עדיף?

כיום ידוע, כי יותר ויותר מהחיפושים מתבצעים באמצעות המכשירים הניידים ופחות במחשבים הנייחים, הצהרה זו הינה בעלת משמעות ואף חורצת גורלות לאתרים המדורגים במקומות האורגניים הראשונים בגוגל.

כפי שהצגתי במאמר  התאמת אתר למובייל , גוגל הודיעה באפריל 2015,  כי בעוד כחודשיים אתרים שהם לא מובייל פריינדלי (כלומר לא מותאמים למסך סלולארי) לא יופיעו בתוצאות החיפוש במובייל

מה הפירוש של אתרים מותאמים למובייל?

הכוונה היא לאתרים שעוצבו והוקמו במיוחד למכשירים ניידים, דהיינו, קיים אתר למחשב שולחני וקיים אתר נפרד למכשירים סלולריים. העיצוב והתכנים של האתר יהיו שונים בכל גרסה.

ואילו אתר רספונסיבי הינו אתר עם גרסה אחת המתאימה את עצמה בהתאם לרזולוציית המסך של המכשיר שלכם, כלומר האתר יראה אחרת, אולם הוא ישמור על אותם התכנים, ההיררכיה ומבנה כללי.

לאתר רספונסיבי יש מאפיינים זהים כמו אתר מותאם, למשל , יש לו את אותו כפתור של ניווט מרווח שיתאים גם למובייל. ובכל זאת שני סוגי אתרים אלו נבדלים במספר מאפיינים:

מאפיין בולט הוא שאתרים רספונסיביים נבנים בהתאם לרזולוציית המסך של המכשירים הניידים, כלומר תוכן האתר משתנה בגודל ובמיקום בהתאם לגודל המסך. היינו, כל אתר רספונסיבי הוא גם מותאם מובייל אבל ההפך אינו נכון בהכרח.

יתרונות האתר הרספונסיבי לעומת אתר מותאם למובייל:

1. רזולוציות שונות ומשתנות לעיתים קרובות: 

כמעט כל חצי שנה יוצא אייפון חדש, אייפד, טאבלט, סמסונג, סוני, LG ועוד ועוד. 
לכל מכשיר סלולארי יש גודל מסך שונה. אתר רספונסיבי יידע על פי קוד להתאים את עצמו לגודל המסך, ואילו אתר מותאם בדרך כלל יהיה בנוי למסך קטן או מסך גדול, אך לא לגודל ביניים כמו טאבלט לדוגמא.

2. חנויות און ליין:
לאור ההצלחה ברשתות החברתיות, המשתמשים התרגלו ל"דפדף" בתמונות או בקיר פייסבוק שלהם לפיכך חווית הקניה באתר רספונסיבי יכולה להתאים את עצמה להרגלי הגלישה של המשתמש: באתר רספונסיבי הוא יוכל לדפדף בין המוצרים, להגדיל את המוצר או להחליט לעבור הלאה.

3. מחיר:
כל שינוי שמנהל האתר שלכם מבצע באתר רספונסיבי אוטומטית משתנה בכל גדלי הטלפונים הסלולאריים. הן שינוי בתוכן והן במבנה ובעיצוב. 
לעומת זאת באתר מותאם השינויים יהיו כפולים, ומבחינת מנהל האתר זה מדובר בניהול שני אתרים שונים, ולכן התמחור יהיה בהתאם.

4. קידום אורגני:
שימו לב: אתרים מותאמים למובייל לא יופיעו בחיפוש במחשב שולחני ולהפך. 
כלומר, אם אני מחפשת מהמחשב הנייח שלי בבית שמלה לבנה לחג האתר מותאם למובייל לא יופיע לי בתוצאות החיפוש. 
ואם אני נמצאת בדיזינגוף תל אביב ומחפשת חנות הלבשה תחתונה באזור- האתר הרגיל שלכם לא יופיע לי בתוצאות החיפוש. 
כלומר, כאשר האתר אינו רספונסיבי אנחנו מאבדים נתח שוק גדול.

כמו כן, תכנים יהיו לעיתים תכנים כפולים באתר מובייל ובאתר הרגיל .כידוע, תוכן כפול פוגע בקידום האתר. לכן, תצטרכו לכתוב תכנים שונים לכל גרסה.




ניתן לבצע בדיקה מהירה האם האתר הינו רספונסיבי או לא על ידי הקטנת מסך הדפדפן של המחשב השולחני שלכם,

או פשוט להיעזר בכלי מעולה של גוגל המאבחן את רספונסיביות האתר ונקרא: Mobile-Friendly Test

בדוגמה הבאה ניתן לראות דוגמה קלאסית לאתר רספונסיבי: אתר וואלה השתדרג והפך לאחרונה לאתר רספונסיבי ונוח לגלישה מכל מכשיר סלולארי או נייד

אתר וואלה בתצוגת מחשב שולחני:

הקמת אתר אינטרנט רספונסיבי

אתר וואלה בתצוגה רספונסיבית ( שימו לב כיצד התפריט נעלם לכפתור אחד מקווקו משמאל):

מה זה אתר רספונסיבי

 

לסיכום, שורה תחתונה - חווית המשתמש היא החשובה לגוגל וכמובן גם לכם הלקוחות.

לכן בהתאם לצרכי העסק שלכם אנו נשב ונחליט האם כדאי לכם להקים אתר מותאם למובייל או אתר רספונסיבי.

ב - 90 אחוז מהמקרים אנו נמליץ לכם על אתר רספונסיבי לאור הנימוקים שהעליתי במאמר זה. יחד עם זאת בל נשכח אתרים מותאמים למובייל לאט לאט נעלמים מן העולם.

 להקמת אתר רספונסיבי לעסק שלך צור קשר כאן 

הקמת אתרי אינטרנט לעסקים קטנים בניה וקידום אתרים לעסקים קטנים

* שם מלא:
* אימייל:
טלפון נייד:
Captcha

ליצירת קשר מהיר: